Program do rozliczania PIT 2014 online - e-pity 2014

MISJA PRZEDSZKOLA PRZY STOWARZYSZENIU EDUKACYJNYM „ RAZEM”

"Dobro dziecka naszym, najwyższym celem"

Jesteśmy przedszkolem ,które umożliwia dzieciom nabywanie różnorodnych umiejętności, sprawności i doświadczeń zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami w relacjach z rodzicami i środowiskiem. Zapewniamy pełną opiekę i wychowanie w warunkach akceptacji i bezpieczeństwa.

WIZJA

Pragniemy stworzyć przedszkole

  • nowoczesne;
  • bezpieczne i przyjazne dziecku;
  • z wykwalifikowaną kadrą;
  • wspierające i wspomagające rozwój każdego dziecka;
  • wspierające działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU PUNKTU PRZEDSZKOLNEGO PRZY STOWARZYSZENIU EDUKACYJNYM „ RAZEM”

KIERUNKI DZIAŁANIA - priorytety w pracy przedszkola

  • Zapewnić optymalne warunki do rozwoju uzdolnień i zainteresowań każdego wychowanka
  • Stworzyć bazę i poszerzyć ofertę edukacyjną oraz dodatkowe wsparcie ze strony specjalistów dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  • Rozwijać kompetencje zawodowe nauczycieli.
  • Zwiększyć rolę rodziców i społeczności lokalnej w działaniach edukacyjnych przedszkola.
  • Tworzyć warunki i podejmować działania do wprowadzania innowacji i nowatorstwa pedagogicznego.
  • Zapewnić poczucie bezpieczeństwa i zdrowia psychicznego wychowankom.
  • Promować placówkę w środowisku.

Przedszkole realizuje Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego w oparciu o serię „Entliczek, pentliczek”, która powstała z myślą o tym, by wspierać wszechstronny i harmonijny rozwój oraz edukację dziecka od najmłodszych lat.

Program ten pomaga nauczycielom w codziennej pracy edukacyjnej, dając jednocześnie możliwość wprowadzania modyfikacji zgodnych z własną inwencją, potrzebami i możliwościami dzieci.

Treści dydaktyczno-wychowawcze odnoszą się do wszystkich dziedzin wychowania: zdrowotnego, moralno-społecznego, umysłowego, estetycznego oraz samoobsługi.

Aby osiągnąć cele wychowania przedszkolnego, należy wspomagać rozwój, wychowywać i kształtować dzieci w następujących obszarach:

  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
  • Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
  • Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
  • Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
  • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
  • Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem.
  • Wychowanie przez sztukę – muzyka i Śpiew, pląsy i taniec
  • Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.
  • Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
  • Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.
  • Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacjà matematycznà.
  • Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
  • Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

Nauczycielki realizując program wykorzystają elementy nowoczesnych metod:

  • Metody Dobrego Startu,
  • Naturalnej Metody Nauki Języka,
  • wprowadzenia dziecka w świat pisma Ireny Majchrzak,
  • ćwiczeń Paula Dennisona.